söndag 29 mars 2009

Sånghäfte, tips vore toppen!

Jag har bland annat fått den stora äran att sätta ihop ett sånghäfte till ett bröllop. Det är inte lika lätt som jag först trodde, för jag vill ju ha välbekanta sånger samtidigt som jag inte vill ha ett gäng snapsvisor.

Valet av mindre typiska (??) sånger har jag tänkt lösa genom att spela upp sången antingen innan eller samtidigt som vi sjunger. Min val hittills är:

"Nu ska det bli ett bröllop" från Trolltyg i tomteskogen
"På bröllop" av Björn&Benny
"Bella Notte" från Lady & Lufsen

Sen har jag inte kommit på något mer (har väl i ärlighetens namn inte funderat mig blå), men jag blir jätteglad för alla tips på bra sånger som passar en blandad publik!

3 kommentarer:

Frida sa...

Jag ska fundera lite. Återkommer.

S sa...

Jag tipsar om brollopstorget.se

Där finns ALLT som har med bröllop att göra.

Omentjej sa...

Frida & S: tack!