tisdag 10 mars 2009

Tillbaka - och Längtar Vår

Efter två månaders bloggtorka känns det som läge att återvända...

Jag längtar vår så att det värker i kroppen! Detta vill jag se:


De senaste veckorna har jag klamrat vid minsta solgnutta och jublat så fort jag hört fågelkvitter och tänkt att nu är den äntligen här! Med vårkänslorna kommer glädjen och lusten att göra något annat än att dyka ner i soffan så fort man kommer hem från jobbet.

Men. Idag ser det ut så här:
Med resultatet att min motivation är nere på noll, jag har ingen lust att vara på jobbet.
Dumma kollegor gör inte saken bättre. :/
Efter jobbet blir det najs i alla fall, då är det dags att börja planera något riktigt skoj!
So long!

2 kommentarer:

Frida sa...

Hurra, du är tillbaka!! Jag längtar också tokmycket till våren.

Omentjej sa...

Åh vad kul att du tycker så!! Nu förklarar jag krig mot vintern och börjar tänka vår, jag orkar inte vara en vinterhemul längre!