torsdag 16 april 2009

1992

1992 på besöksräknaren.
Det fick mig att tänka på året...

1992 fyllde jag 15 år och ganska lik
den jag är idag. =) Ganska snäll, ganska
ilsk, väldigt retsam, lite blyg och ganska
knasig.

Jag hade redan då börjat riva i mamma
och pappas klädförråd och hade mycket
av pappas gamla 70-talskläder i tonåren.

Jag såg Twin Peaks så klart.
Och umgicks med mitt tjejgäng som jag
ofta saknar! Vi var ett stort gäng som jämt
hittade på saker tillsammans. De som kunde
var med.

Jag var på konfirmationsläger i Rättvik och blev
kär (obesvarat) men tror också att någon var
kär i mig (obekräftat). ;)

Jag fick öroninflammation på lägret. Fi fasiken.
Jag var ett öronbarn men jag trodde jag skulle
slippa det när jag växt upp (har haft det ett par
ggr på senare år också, fast i ytterörat).

I skolan kom jag på att jag var förtjust i än den
ena, än den andra. Jag blev kär varenda dag tror jag.

Jag träffade mina fina vänner F & L, som tillsammans
med fina vännerna Jo (25 år i år insåg jag nu!!) och
Je (första träffen som bebisar!) är mitt kärngäng idag.
Love you guys, er släpper jag aldrig!! =)

Nä, nu får det räcka med tillbakablickar. =)

6 kommentarer:

Miss M sa...

Åh vad kul, jag älskar tillbakablickar :)))

S sa...

Öronbarn. Det var jag med! Krupp också.

IngelaMollly sa...

Det är underbart med gamla barndomsvänner! Jag har tyvärr tappat kontakt med många på vägen eftersom jag har flyttat så mycket;-(

Omentjej sa...

Miss M: kanske blir några fler! ;)

S: Å fy, krupp verkar riktigt hemskt!

Molly: ja det är riktigt trist när man tappar dem. Jag tappade ju nästan hela det "stora" tjejgänget, pga nya skolor & senare flyttade alla (utom jag!). =)

Unknown sa...

25 år! Hoppsan! Tror minsann vi börjar bli gamla...:)

Kram på dig!

Omentjej sa...

Johanna: eller hur? Har inte tänkt på det förrän jag skrev inlägget! Oj oj! KRAM!!