fredag 17 april 2009

Det är mig en stor ära...


Någon med gott minne kommer kanske ihåg
att jag blev ombedd att göra något riktigt ärofyllt
och att jag skulle återkomma om det...

Nu känns det som att det är grönt att berätta att
jag ska sjunga på min systers bröllop!!
Det känns otroligt kul att hon ger mig det
förtroendet!

Tillsammans med hennes bästis och min andra syster
ska jag sjunga "För kärlekens skull" (Ted Gärdestad)
och solo ska jag sjunga "Älska mig" (eller "Jag ger dig
min morgon").

Jag är så glad över detta att jag inte hunnit bli riktigt
nervös än, men vad ska jag ta mig till när jag väl står
där?!?! Vi har skojat om att jag får titta in i väggen,
jag kommer svimma av 1; rörelse & tårar, 2; nerver.
Men men, det blir ett senare problem, fram till dess
är det öva öva öva som gäller.

Fattar ni att min älskade syster ska gifta sig!!!! Yihaaaa!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad roligt!!! Det kommer gå jättebra!

Mie sa...

Åh vilken ära! O visst förstår jag att du är nervös men man frågar ju inte vem som helst så jag är säker på att du fixar det:)

Miss M sa...

Åh vad kul =) Grattis. Precis som du säger är det verkligen en ära. vet du, jag tycker du ska ha ditt underbara fynd, den skira ljusa klänningen, den är ju perfekt för ett bröllop =)

S sa...

Så roligt!

Det är ju också helt legalt att komma bort sig lite, på grund av att man är rörd, eftersom det är ett bröllop!

Jag vill gifta mig igen!

Omentjej sa...

Johanna: tack gulle dig, jag hoppas det!! Bara jag inte blir så nervös att jag får en skrattattack.. Haha!

Mie: vad gulig du är! Jag får tänka på det när jag står där.

Miss M: tack! Jag har faktiskt funderat på det. Den åker definitivt med i väskan, om jag inte har den på bröllopet så blir det på festen kvällen innan. :)

S: Ja det är sant! Jag var på ett bröllop en gång där brudens mamma sjöng. Hon grät och strax satt alla och grät. =D Men fint var det!
Ni kanske ska ha en sån där förnya-sina-löften-fest? ;)

IngelaMollly sa...

Men hallå! ? Kan du sjunga också? ;-)

Omentjej sa...

Molly: min syster verkar tycka det i alla fall, den knasbollen! ;) Närå, men någon ton kan jag väl träffa, fast det blir solopremiär i kyrka. Hjälp.