fredag 17 april 2009

Sömn & sovställningar


Jag älskar att sova, men jag är som ett barn
när det gäller sömnen.
* Jag vill bara sova & sova på morgonen.
* Jag längtar ofta efter att få gå & lägga mig
mitt på dagen.
* När det väl är läggdags vill jag oftast inte
gå & lägga mig längre...
Hur som helst sov jag som en tok i påskas,
det blev nog 10-12 timmar varje natt.
Efter påsk har jag i princip halverat den
sömnpotten. 5-6 timmar. Suck, varför kan jag
inte ha vettiga sömnvanor?

Hittade en studie om sovställningar/personlighet.
Jag sover i fosterställning med ena benet rakt,
det skulle alltså innebära att jag är:
tough on the outside but sensitive at heart.
Mjuk på insidan är jag, men tuff på utsidan...? Nja.

Hur sover ni?

6 kommentarer:

Miss M sa...

Sover precis som du, och jag måste nog säga att det stämmer in perfekt på mig, har en tuff utsida men ett hjärta av guld ;)

Omentjej sa...

Miss M: jag är en mes rakt igenom! :D Närå, jag kan nog vara tuff ibland också.

IngelaMollly sa...

Håller med om sömnkrånglet; vill sova på morgonen och sitter uppe på tok för länge! ;-(

Omentjej sa...

Molly: det är ju så mkt man vill hinna på kvällarna, särskilt nu när det är ljust så länge!

Evelina sa...

Hej, tittar runt lite hos dig! Hittade inte min sovställning där, så jag tolkar det som att jagär en unik och speciell person ;)

Omentjej sa...

Evelina: Välkommen hit! Jag ska titta in hos dig också! =) Klart du är unik och speciell! :)