onsdag 20 maj 2009

Dagens klänning - Brudspecial!

Mamma och pappa var det vackraste brudpar jag
någonsin sett. Så tycker väl alla barn, men de såg
verkligen ut som filmstjärnor eller fotomodeller.

De gifte sig midsommar 1966, då när midsommar
alltid inträffade 24 juni.

Mamma sydde sin egen brudklänning i sidenduchesse,
med klädda knappar längs hela ryggen och vid ärmarna.
Jag har alltid tänkt på mammas klänning när jag sett
bilder på drottning Silvias Diorklänning från 1976.
Mamma var före sin tid helt enkelt... ;)

Spana in de läckra ärmavsluten. Som sagt, mamma var
grym på att sy. Synd att hon inte gör det längre, jag har
ett jättefint rutigt tyg som jag vill omvandla till en klänning.
Nu har jag ett litet andrum, kan inte komma vidare på
egen hand och det är faktiskt riktigt riktigt skönt.
Nu ska jag packa det sista på jobbet; skärm, tangentbord,
dockningsstation osv. Fortsätter på laptopen.
Om jag inte hinner skriva något mer så önskar jag er alla
en riktigt underbar långhelg! Det ska jag ha!! =)

4 kommentarer:

Miss M sa...

ÅH, ÄNTLIGEN mammas kläder igen =)*jaij* det är ju ett av mina favoritinslag =) Din mamma var verkligen en fantastisk sömmerska, men kanske framförallt designare =)

anna sa...

toppenfin klänning, verkligen, hon är duktig din mamma. Ha en bra helg!

IngelaMollly sa...

Naturligtvis ska du ha det bäst! =) Vilken underbart ljuvlig klänning!

Omentjej sa...

Miss M: Jag kan bara stolt hålla med! =)

anna: tack! Ja, hon är fantastisk!

Molly: tack! Och tack! =)