fredag 8 maj 2009

En solig dag i Hufvudstaden - uppföljning...

Jodå, det blev en solig dag till att börja med.
Men det blåste lite kallt så jag är glad att jag tog
strumpbyxor, istf. att gå barbent som jag först
hade tänkt. Vi började med Carl Larsson på
Waldemarsudde, en helt fantastiskt fin utställning!
31 maj är sista dagen, skynda dit!
Det är fint på Djurgården. Inte minst var Prins
Eugens slott underbart, jag skulle flytta in på
stört om jag blev erbjuden (drömma kan man väl...).
Bussresan tillbaka var en mardröm, knökat med
högstadieungdomar som tjattrade som... Ja, vi
var lomhörda i flera timmar efteråt (sa tant Emma).
Träffade J en snabbis, hej hej!! =)
Sedan blev vi akut hungriga och fick beslutsångest så
vi gick till vår kära hötorgshall och åt falafel. =)
Sedan köpte jag en massa nötter. Mamma köpte
sin limpa. Därefter klänningsjakt. En jättefin som
mamma hittade var tyvärr alldeles för stor.
Till slut var vi helt färdiga och försökte få åka med
ett tidigare tåg, men där fick vi nobben.
Hem igen, fötterna värkte, huvudet värkte, men
vi var mycket nöjda med vår fina dag!

2 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Det låter som en jättetrevlig dag Emma =)

Omentjej sa...

Molly: det var toppen! =)