torsdag 14 maj 2009

Idag var jag på Carins japanska tehus och
fick prova färskt grönt te som är en helt
annan sak än de lösviktsteer och tepåsar
vi är vana vid.
Vi var där för att fira min systers födelsedag
och som en liten möhippa med vår avdelning
på jobbet.
Vi fick komma in i deras hem och smaka på en
massa gott. Först en jättegod soppa med tofu.
Sedan hemgjord sushi som var den godaste jag ätit.
Den var precis nygjord och makalöst saftig.
Efter en massa intressant information om Japan
där vi fick se en massa roliga saker därifrån,
bjöds det på de goda tesorterna. Spana in hur
grönt teet är!
Teet ska bara dra i 15-30 sekunder och vattnet
ska vara ca 90 grader, annars blir det för beskt.
Efteråt gick vi ut i den lilla lilla butiken. Jag köpte te.
Detta var en välbehövlig paus från packandet...
Så här såg det ut på mitt skrivbord tidigare ídag:
´
I mina lådor fanns bl.a. en flaska vin (!), en korsett
från 50-talet (!), ett gäng värmeljus och massor
av kort och egna papper.
Anledningen är att jag ibland använt kontoret som
"lagerplats" för mina saker när jag inte kunnat/orkat
ta med dem hem... Uj uj.

10 kommentarer:

anna sa...

Det såg för himla gott ut allt det där japanska, bara goda grejor för en vegetarian som mig! vilket bra ställe, låg det i Falkenberg eller i Halmstad? dit är ju inte alltför långt från mig.

Omentjej sa...

anna: mm, verkligen!! Finns i Västerås. Molly & jag kanske ska fixa bloggträff i Västerås med japantema... ;)

Miss M sa...

What! bloggträff i Västerås???? Jag är väl medräknad???

Frida sa...

Åh, det låter ljuvligt! Jag vill också vara med på bloggträffen!

Omentjej sa...

Miss M & Frida: Självklart ska ni vara med! Fast det var en spontan kommentar om bloggträff. Det finns inget planerat, det bara flög ur mig. =D Men visst vore det kul!!

Mie sa...

Ha ha känner igen skrivbordet på ngt sätt;)

Omentjej sa...

Mie: skönt att jag inte är ensam... ;)

S sa...

Men glömmer du bort dom sen, eller?

IngelaMollly sa...

Klart vi ska ha bloggträff i Västerås, dessutom känner jag både Carin och hennes man lite; några av deras barn har spelat tennis med mina söner, världen är bra liten ibland ;-)

Omentjej sa...

S: nja... jag tänker: jag tar dem sen, men så gör jag ju aldrig det... =)

Molly: Haha, perfekt! =)