söndag 3 maj 2009

Möhippa del 1 - frukost & förmiddag

Vilken helg! Eller dygn, fast det känns som en hel helg!
Lördagen började med att vi handlade en massa gott
till frukost, sedan samlades vi utanför syster Evas hus.
Vi ringde på och en mycket förvånad syster öppnade.
Härligt, vi lyckades med överraskningsmomentet!

Systerdotterns slöja fick tjänstgöra som utklädnad och
vi överräckte frukostkorgen. Sedan fick Eva börja packa.
Packlistan innehöll bl.a. jobbhandskar, sovsäck och stormkök.
Nybakat valnötsbröd, tomat, mozzarella, pesto, melon och
jordgubbar, skinka och lemonad. Frukost i det gröna.
Sedan åkte ögonbindeln på för nu skulle vi luras.
Vi lyckades skrämma upp syrran rejält...

Men när vi kom fram till Färna Herrgård och hon
insåg att hon varken skulle hoppa bungyjump,
flyga segelflyg eller testa voltige så slappnade hon av. ;)

(Här skulle jag kunna tänka mig att bo...)
I receptionen stod en högfärdig betjänt...

Vi fick ett eget hus (ena flygeln) alldeles för oss själva.

(Hej hej, här bor vi!)

Mitt rum, med dubbelsäng. Lyxigt.

Så här fin utsikt hade jag. Yes, det kan man stå ut med.

Jag tog visst 177 bilder, så det får bli en följetong.
(Nej nej, jag ska inte lägga upp alla!! ;).
Fortsättning följer alltså...

2 kommentarer:

Miss M sa...

Åh vilken underbar helg ni verkar ha haft =) *avis är jag minsann*, fast det är du värd =)

Omentjej sa...

Miss M: åh tack, det var verkligen ljuvligt. :)