torsdag 18 juni 2009

Glad Midsommar!!

En alla tiders glad och trevlig midsommar
önskar jag er alla!


Jag gör det med en bild på moi från när jag var…
fyra år skulle jag tippa. Jag kommer ihåg när
pappa tog kortet (ett av flera). Jag sitter i
halltrappen hemma, den som jag sedan stampade
sönder… Kjolen älskade jag! Blusen skulle jag vilja ha nu!

Emma liten och arg var nämligen lika med:
skrik, stampa hela vägen upp i trappen med
två hårda steg, ett tredje riktigt hårt och resten
medium. Sedan smällde jag igen dörren.
Stackars familj.

Många års hårt stampande på tredje
trappsteget gör att det sitter lite löst och fortf.
låter ”dojng” när man kliver på det (haha).

Men nu ska ni ha det riktigt skönt, så även jag!
Jag håller tummarna för en liten solgnutta, men
bara jag får mina jordgubbar är jag nöjd!

Ha det gott, flott och inte alltför brått! ;)

4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Gud vad fin och söt du är Emma =) Jag hade och (hm har kvar lite)ett sjuhelsikes temperament ;-)

Omentjej sa...

Molly: haha, skönt att höra! Lilla My funderade de på att döpa mig till. Tack, vad gullig du är! Kram!

Miss M sa...

Låter som jag själv, kalldes inte för Lotta på Bråkmakargatan för intet, eller lillEmil *S*
Har sparkat i sönder en Tv, grannens glasdörr och diverse dörrar hemma ;)
Hett temprament skulle man kunna säga, fast jag väljer, en ung och bestämd dam ;)

Ha en underbar midsommar sötnos!

Omentjej sa...

Miss M: haha, ung och bestämd låter bra, den ska jag köra på! =)

Tack, det var underbart!! Nyss hemkommen och alldeles lyckotrött! =)