fredag 12 juni 2009

Lugn & åska

Jag skyller allt på vädret. Jag är ganska
väderkänslig.

Det är definitivt åska i luften, jag har en
sprängande huvudvärk. Har ramlat in så
löjligt mycket strulgrejer i mailboxen så nu
har jag gråtit en stund vid mitt skrivbord också.

MEN. Det är fredag! Tusentals lyckliga
studenter skiter glatt i regn, åska och strul,
och då skall väl inte jag vara sämre!

Så nu är det fokus på kvällens firande av älskade
lilla Ebba som haft sin allra första skolavslutning
och älskade lilla Lucas som lämnar sitt dagis och
börjar 6-årsverksamhet (eller vad det heter) efter
sommaren.

Sedan blir det god middag med krabba till förrätt
och tonfiskfilé med risnudlar till varmrätt och
visst ska jag ha lite glass med valnötter och lönnsirap
till efterrätt? - Ja, det ska jag! Och jordgubbar! :)

Trevlig fredag!!

4 kommentarer:

Miss M sa...

Jag är också väderkänslig som tusan och jag skyller alla tårar igår på det ;) Miss M är minsann inte den som visar känslor offentligt =/ men måste säga att ibland är det skönt att lätta på trycket =)

Omentjej sa...

Miss M: Ja, ibland behöver man gråta! När jag lämnade ett vikariat som jag stormtrivdes på (är anställd där nu, men då visste jag inte alls hur det skulle bli) - då höll jag mig glad nästan hela dagen, men sen brast det och jag bölade som bara den. Det är bitterljuvt. Hoppas du får en härlig lördag!

IngelaMollly sa...

Är också grymt väderkänslig; får jätteont i huvudet så fort det är åska på gång ;-/

Omentjej sa...

Molly: usch, stackars oss. :/