lördag 18 juli 2009

Bästa dagen hittills (fredag)...

alla dagar häruppe har varit ljuvliga men idag var
det extra fantastiskt! Vaknade till en strålande
ljummen morgon med sol som silade genom träden.
Vi åkte på utflykt till Järvsö där vi fikade hos damen
som har garnaffären (det är klart ni ska ha kaffe, ta
en bulle också!) och gosade med hennes fina hund.
Var på loppis och shoppade massor för 45 pix (bilder
imorgon!). På kvällen kom pappas kusin på vin, kex,
kaka. Satt ute i den varma kvällen och hade så mysigt!
Skickade med henne nybakt bröd hem.

Torsdagens middag: grön sparris med smör och
citron, vattenmelon och avocado. Vitt vin.

Bakade rågbröd och kryddkaka. Mmm.

Vår lilla väg i kvällssolen, bara en sån sak...

Eller mjölkörten i vägrenen. Tydligen kan man steka
bladen i olja och äta som chips...?
Hur kan man annat än må bra med en sådan
utsikt från dasset??

6 kommentarer:

S sa...

Jadu. Jag önskar att jag hade ett liknande ställe att fly till ibland...

Omentjej sa...

S: Jag är verkligen lyckligt lottad som har ett paradis att åka till. Minns jag fel eller har ni funderat på att köpa stuga?

Miss M sa...

Ja du, man kan nog inget annat, det ser verkligen helt underbart ut =)
När livet är som bäst liksom...

Omentjej sa...

Miss M: ja, mitt i prick, livet är verkligen som bäst nu!

anna sa...

nej, det där ser helt perfekt ut!

Omentjej sa...

anna: det är det! =)