onsdag 22 juli 2009

Första stoppet

Hej alla!

Jag är i Sundsvall! Igår var jag här och åt
det här:
Sikroms tallrik med klassiska tillbehör, kryddost,
gräddfil, friterat tunnbröd, citron, dill & gräslök samt en öl

och det här:
Mjukbakad kalvrostbiff med vit sparris & trädgårdsgrönt,
potatiscrème med västerbottenost, kalvsky & dragonemulsion
med ett fantastiskt gott vin.

Nu har jag inte tid att blogga mer, mkt ska hinnas med,
bl.a. gå på stan, åka till Härnösand, se hela Höga kusten,
stanna i Ö-vik och sova i Umeå. Får se hur mkt av det
som blir avprickat idag... ;)
Tack för alla fina kommentarer, jag svarar lite senare!! =)
Tjipp!

5 kommentarer:

Miss M sa...

Åh EMMA, du är på såna kulinariska resor ;)

Saknar dig härinne *kram*

anna sa...

oj, jag blev så hungrig av att lösa om allt gott du fått, så jag måste gå och ta mig en liten smakbit nu!

S sa...

Umeå!Hemma...

IngelaMollly sa...

Alltså Emma, du lyckas alltid hitta de mest goda och fantasirika rätter. Låter som om du har det toppen, fortsätt med det! =)

Omentjej sa...

Miss M: åh, saknar dig med, jag har hur mkt som helst att ta igen sen. =) Mmm, gott är det!

anna: haha, härligt, vad blev det?

S: åh, jättemysigt hade vi... =)

Molly: mm, mums! =) Har det helt fantastiskt!