lördag 25 juli 2009

Lägesrapport

Sitter i bilen på väg från Luleå till Östersund,
via Arvidsjaur, Dorotea och Vilhelmina.

Igår hann vi med Haparanda, Tornio och
Kukkolaforsen där vi åt nyfångad, nyrökt sik
som intogs vid ett picknickbord intill forsen.

På kvällen blev det en halv sumo sushi från
mysiga Thai Thai i Luleå och boende på
Nordkalotten som gav sköna Twin Peaks-vibbar
med timmer, uppstoppade djur & samesymboler.

Inatt blir det boende på Hotell Emma i Östersund
och middag på temarestaurangen Jack Rabbit
där man kan få sig en five dollar shake, precis som
i Pulp Fiction. =) Livet är gött!

Jag sänder en hälsning från Älvsbyn som jag åker
igenom precis nu!

5 kommentarer:

anna sa...

ha det gott, själv åker vi till Dalarna nu!

IngelaMollly sa...

Underbart du verkar ha det på din roadtrip i Norra Sverige =)

Miss M sa...

WOW! Vilken roadtrip =) Har själv besökt ALLA de där ställena, och Sverige är verkligen världens vackraste land =)
*kram*

S sa...

Jösses vad ni ränner i mina hemtrakter! Känns konstigt.

Men du verkar ju överleva och det är ju kanon! Får man fråga vem du får dela de norrländska intrycken med?

Omentjej sa...

anna: tack, detsamma! Hoppas du har (haft?) det ljuvligt!

Molly: mitt i prick! =)

Miss M: Vad kul! Jag kan bara hålla med, andlöst vackert!! Kram!

S: Haha, vad kul! Kändes bra att besöka dina krokar & avkrokar! =)
Mycket vackert! Delade upplevelserna med min kärlek, den mest genomgoda och stiliga karl man kan tänka sig. =)