söndag 19 juli 2009

Loppisfynd

Gårdagens lunch, grekisk sallad med getost från
Landins, världens bästa ost. Nybakt bröd. =)
Mamma har vävt löpare och tabletter.

Fredagens loppisinköp. Två söta små skålar för
en femma, och en fin men lortig vas för en femma.
Ska ställa den i blöt med bakpulver så blir den fin.

Denna tingest var jag bara tvungen att ha! Hahaha, så ful!
En nackkudde för stranden! "Great for relaxing at home".
Spana in den praktiska lilla fickan med dragkedja, där
man kan gömma pengar och annat smått.

Mitt stora fynd var den här lilla porslinsburken
som jag köpte för 30 kronor. Oemotståndlig,
jag blev blixtförälskad! Loppismannen berättade
att den är tillverkad för LM Ericsson där man
använde dosorna för bjudcigaretter på kontoren.
Det var först efter det jag reagerade på att det
är en kobratelefon på locket. ´
Burken är signerade Björn Wiinberg, dansk
konstnär. Visst känner ni igen hans typiska figurer?
Googlade min lilla burk och upptäckte att den
finns till salu på en svensk antiksida. För 650 pix!

Än kan man alltså fynda på loppis... =)

Idag är här mulet och regn, jag har ont i
halsen och är extremt trött. Men det är
mysigt ändå! Har strukit 3 klänningar och
en kjol (jag som aldrig stryker!) samt en
tygbit som jag ska sy en tvättpåse av,
så fort mamma sytt färdigt. Lite pysselstuga
här idag alltså. Ha det gott!

10 kommentarer:

Miss M sa...

Vilket otroligt fynd =) ja Björn Wiinbergs ursöta burk såklart =)))

anna sa...

är det så man gör ställer vasen i bakpulver med vatten för att de ska bli fina igen?

IngelaMollly sa...

Vilka otroliga fynd du gjort och vad mysigt du verkar ha det =) Salladen ser underbart god ut, jag kommer nästa helg! ;-)

Omentjej sa...

Miss M: of course! Nu vet jag vad jag ska spana efter under resten av semestern... ;)

anna: yep, så gör man!! =)

Molly: du är så välkommen!! :)Jag har det vansinnigt mysigt!

S sa...

Den där stolen! Den hade jag glömt bort. Känns som...80-tal! Haha!

Eva-Marie sa...

Visst är det härligt med loppisar. Vilket fint fynd du gjorde. Den burken hade jag gärna köpt också! Ha en fortsatt fin sommar. Kram

Mina ord - min vardag sa...

Här hittade jag en rolig bloggsida hit vill jag återkomma. Jag med bara älskar att gå på loppisar och auktioner det är mitt stora intresse här i livet. Och vilken vacker burk av björn ja det är en känd konstnär spara den den blir det nog värde i senare. kram och ha en bra dag.

Omentjej sa...

S: haha, eller hur?!

Eva-Marie: tack! Vad kul med en ny besökare, välkommen! Jag ska titta in hos dig också! Detsamma till dig, kram!

Mina ord: åh tack, vad kul, välkommen till min blogg! Ha en fin dag du med, kram!

Marikka sa...

Vilket fynd den cigarett-burken! Lite avundsjuk är jag faktiskt.

Omentjej sa...

Marikka: eller hur? Du är avis med all rätt! ;) Välkommen till min blogg!