tisdag 7 juli 2009

Naturspaning

I söndags var jag ute en kort stund för att
ta mig till affären. Fick se ngt med päls röra
sig på marken. Å vad gulligt tänkte jag, en
ekorre!
Hm. Det var inte en ekorre, utan en råtta.

I Västerås! Ja, jag är väl inte dummare än
att jag vet att det finns, men jag har aldrig sett
en livs levande här förut. Det är faktiskt bara
andra gången jag ser en "fri" råtta i Sverige
över huvud taget. Den förra var enorm och låg
död på en gata i Malmö.
Ja, det var bara det.

3 kommentarer:

IngelaMollly sa...

De är urläbbiga! Du skulle sett förr förra hösten inne i stan, det fullkomligt kryllade av dem, creeeepy ;-/

S sa...

Men ekorrar är minst lika snuskiga som råttor. De ÄR råttor, men pluffsig svans. Det är det enda som skiljer.

Omentjej sa...

Molly: hu då, jag gillar icke när det kryllar... :/

S: Men jag kan bara inte tycka det, ekorrar är ju så söta! Råttor är egentligen också ganska söta att se på, men man förknippar dem med så mkt dåligt. Hm...