måndag 6 juli 2009

S utmanar

S utmanar och jag hakar såklart på. En lista som kräver att man rannsakar sig själv lite mer än vanligt kanske. Haka gärna på!!

Beskriver mig med tre bra egenskaper: Positiv, socialt kompetent, lättroad.

Beskriver mig med tre mindre bra egenskaper: Tjurig, gnällig, velig.

Jag älskar att: Leka, prata goja, träffa folk som gör mig glad (men även att vara ensam ibland), kramas, resa, äta gott, se film/tv samt läsa.

Jag hatar att: Dammsuga, hänga tvätt och inte få bestämma själv, samt tvingas inse att det finns så mycket ondska i världen

En egenskap jag möjligen inte nämnt på min blogg: Att jag ibland börjar prata med främmande människor, det ger oftast mycket glädje, men kan såklart slå fel ibland.

En egenskap jag undvikit att blogga om: Hur extrem min, oftast obefogade, oro kan vara.

Jag skrattar åt: Väldigt mycket, jag älskar att skratta. Felsägningar, snubbel som inte är medvetet, HasseåTage, Monty Python, Seinfeld, Scrubs, trams, pappas och mitt gaggande, osv osv.

Jag gråter: Onödigt ofta, men jag kan må dåligt av att inte gråta och då är det väl bättre att släppa ut tårarna. Jag är lite melankoliskt lagd.

En situation jag inte gillar och kanske undviker därför: Att ta kontakt med myndigheter, företag & sjukvård osv. därför att det får mig att känna mig så liten.

En situation jag älskar och gärna försätter mig i: Att simma i vår hälsingesjö.

Detta är jag stolt över: Mitt jobb på Hallwylska palatset, att jag sjöng på syrrans bröllop, min familj, att jag klarar mig fint.

Detta kan jag skämmas för: Att jag låter tiden gå, jag tänker ”det kan jag göra sen”, men till slut är det för sent…

Detta gör mig glad: Att träffa dem jag tycker om, mysiga utflykter, bra böcker

Detta gör mig lugn: Plocka bär och svamp (lyssna på skogens sus), nattliga simturer, böcker och ljuv musik, kramar.

…nervös: Läkarbesök, att ringa, att behöva klaga på något, att sjunga inför folk… ;)

…arg: Ondska, orättvisa, vandalism. Krångel gör mig vansinnig!

…ledsen: Sjukdomar, när mina nära och kära är ledsna, dödsannonser i tidningen, när det känns som att allt är emot mig och jag känner mig liten, sorgliga filmer, böcker och artiklar.

...förtvivlad: Saknaden efter mina ”gamlingar” som gått bort, den förtvivlan jag i min tur åsamkat någon jag tycker om, ibland blir jag förtvivlad över saker som inte hänt – när jag tänker på framtiden.

…tacksam: Min familj, mina vänner, den släkt jag har kvar som står mig nära. Att jag är frisk, har ett bra jobb, att alla i min närhet har det bra. Det mesta i mitt liv är bra och det är jag tacksam för.

Detta ger mig en känsla av att vara odödlig: När jag klarar något jag gruvat mig för.

Detta gör jag om 5 år, hoppas jag: Något annat än vad jag gör idag, gärna något eget. Gift & barn.

Mitt motto i livet är: ”Det ordnar sig”

Inga kommentarer: