fredag 3 juli 2009

Sommarlista

Norpar en lista från S...

Vad ska du göra i sommar?
Jobbar en vecka till, sen fyra veckors semester i ljuvliga Norrland!
Sommarens plagg?
Klänning of course
Alltid i väskan?
Penna, plånka, spegel, nagelsax (hatar flisiga naglar, hatar nagelfil), en massa krafs
Sommar för dig?
Simma i sjön, cykla på grusväg, pajer med vaniljsås, sitta ute ljusa kvällar, jaga mygg, spela kubb, Morden i Midsomer, kall öl på bänken, grilla, roliga utflykter
Restips i sommar?
Underbara Hälsingland! Rundresa i Skåne med många stopp, kultur, gårdsbutiker, avstickare till Danmark. Västkusten of course. Hela Sverige för all del. =) Själv planerar jag utflykter till Leufsta bruk och Sundborn.
Hur varmt måste det vara i vattnet för att du ska bada?
Den lägsta simtemperaturen i vuxen ålder är 15 grader. Man jag föredrar runt 20, eller mer. Vilken bok skulle du vilja rekommendera folk att läsa i sommar?
Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson blev jag helt betagen av när jag läste den.
Bästa sommartipset?
Cykla & ät jordgubbar (dock kanske inte samtidigt)! Picknick!!

4 kommentarer:

S sa...

En utmaning finns att hämta ut hos mig!

IngelaMollly sa...

Låter som du har underbara somrar och en härlig sådan att se fram emot Emmis =)

Miss M sa...

Kul läsning =)

Omentjej sa...

S: kul, lista kommer idag!

Molly: yes, verkligen, bara en vecka kvar nu! =)

Miss M: :)