tisdag 25 augusti 2009

Pengar, pengar, pengar

Det är trist att tänka på och haka upp sig på pengar. Men när man börjar förakta sitt jobb för att man får så (relativt sett) dålig lön, då är det läge att tänka på det. Och försöka göra något åt det.
På fredag ska jag ha extra lönesamtal med chefen. Den lön jag anser att jag är värd är många kronor bort, men nu jädrar ska jag trycka på hur duktig jag är. För det är jag! Jag fixar allt, det jag inte kan tar jag reda på och lär mig något på kuppen. Jag har massor med ansvar, de jag jobbar mot (chefer/säljare/projektledare på andra orter) tycker jag är en klippa, jag är driven, nyfiken, effektiv så in i norden och inte minst trevlig.
Fast på sistone har jag ju varit rätt grinig och haft dålig arbetslust eftersom det inte känns som att det spelar någon roll, folk som gör mindre, kan mindre och har mindre ansvar får ju ändå mycket mer.
Det var alles - om det - för stunden. =D

2 kommentarer:

S sa...

Det där klarar du galant!

LYCKA TILL!

Omentjej sa...

S: gulle dig! =)