torsdag 20 augusti 2009

Solen glimmar... =)

Vilken lunch!
Tjejerna på kontoret firade tre kollegor som gift sig/fått barn,
bl.a. mina fina syster som ju blev fru i maj!
Vi cyklade ner till hamnen och åt på Real, tittade ut över Mälaren
som var på sitt bästa humör och glittrade som en diamant.
Solen strålade och idag var det inga kalla vindar som störde sommarkänslan.

Kycklingsallad med rödlök och basilika och extra från salladsbordet
bl.a. kronärtskockor, sparris och champinjoner.
Under cykelturen, restaurangbesöket och när vi stod och pratade
efteråt kände jag mig som en turist i min egen stad. Det kändes som
semester och jag såg bara det vackra och det gjorde mig så otroligt glad.
Känslan sitter i och jag lurar på att sticka från jobbet och jobba
ikapp ikväll i stället. Det är ju de sista sommardagarna nu!

3 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Mmm, härligt håller så med dig =) Var Real bra? Var där för några år sedan nu och blev riktigt besviken ;-/ Tack söta Emma för ditt stöd och dina fina ord =)

IngelaMollly sa...

Hej igen! Du är utmanad av mig =)

Omentjej sa...

Molly: Mm, Real är jättebra nu. Du var troligen där precis innan nya ägaren, då var det riktigt eländigt ett tag. Nu är det buffé eller veckans sallad. Värt att testa, fast ganska dyrt (89:-).
Tjoho, kul med utmaning, jag ska genast kolla!