fredag 21 augusti 2009

Utmanad!

Jag är utmanad av fina Molly, och jag har ju som bekant
svårt att motstå sådant! ;)

Din stil i en mening: Gott och blandat, gammalt och nytt,
ofta klänning/kjol.

Stilförebild: Har väl ingen direkt.
Mamma på 60- och 70-talet har inspirerat mig mycket.

Vilket är ditt favoritmärke inför hösten?
Vet ej, gott och blandat där med.

Vad inspireras du av? Folk på stan, filmer, tidningar,
äldre tider: från 1920- till 1970-tal finns mycket att hämta.

Vad tror du på inför hösten? Stickat, rutigt, läderdetaljer,
hatt/gubbkeps, kappaDet bästa basplagget inför hösten? Lång stickad kofta

Vilka skor tror du på i höst? Stövletter samt klassiska
stilrena stövlar med hög klack.

En ideal höstoutfit: Jag såg en tjej häromdagen som hade
en ruskigt fin kombo, den härmar jag gärna! Svarta leggings
(det har jag inte använt sedan det var poppis ett tag i mitten
av 90-talet!), kritvit farfarströja med ¾-ärm, lång grovstickad
grå väst. Så snyggt! Kanske ett enkelt läderarmband till det.

Tre saker på höstens önskelista: Lång grå mönsterstickad
väst, vinröd kappa, rödrutig kjol.

Ditt senaste köp: Tunn ribbad blå baströja med lång ärm.

Do's and dont's: Det viktigaste är väl ett klassiskt tips - ha aldrig
på dig något som du inte känner dig bekväm i. Att behöva gå och
dra i kläder eller ha något som är för litet/stort eller bara känns fel
kan ju förstöra en hel dag.

Nu utmanar jag: Fraidi, Mie, S och anna samt alla andra som är sugna.

3 kommentarer:

Mie sa...

Antar utmaningen och återkommer så snart jag bara kan:)

IngelaMollly sa...

Mycket rolig läsning Emma, du är en söt tjej med urfin stilb=)

Omentjej sa...

Mie: yay vad kul!

Molly: Gulle dig & tack detsamma!