torsdag 10 september 2009

Jobbgnäll

Jag har en riktig antagonist här på jobbet.
Hon verkar göra allt som står i hennes makt
för att få mig att känna mig liten, hon vill bl.a.
få mig att tro att jag gör ett dåligt jobb.
Det lyckas hon inte med, men det är så himla
trist…

Idag kände hon behov av att berätta för mig
hur jag ska hantera en sak som jag har gjort
varje månad i 3½ år. Jag skiter i det för egen del,
jag vet att hon bara vill få det att verka som att hon
är bättre. Men hon gjorde det på ett sätt som
kan få andra att tro att hon måste instruera mig.
DET mina vänner, gör mig heligt förbannad.

6 kommentarer:

anna sa...

jag känner igen det där, vissa är bara såna, oerhört irriterande är dom dock!

S sa...

Nämen GUD! Jag skulle inte kunna vara tyst efter ett tag.

För länge sedan jobbade jag med en galen kvinna/tjej. Jag gick till chefen. Då fick hon upp ögonen för problemet. Lite grann.

Jag säger som så. Det löste sig tillslut och jag var inte den som slutade på jobbet. Nu var det inte bara mig hon retade gallfeber på!

IngelaMollly sa...

Suck, welcome to my world...;-/

Miss M sa...

Jag hatar sånt! Vi hade en sån på min förra erbetsplats. Men jag gav bara tillbaka med samma mynt, och då verkade han minsann inte så stursk *mohahaha*

Miss M sa...

Åh, fick skriva in HOMERpå ordverifieringen, min favvo ju =) Det måste vara ett bra omen =)

Omentjej sa...

anna: ja verkligen!

S: Alla vet att jag är duktig på mitt jobb, jag har dessutom varit här längre. Men jag är yngre och smartare så jag tror hon känner sig osäker.

Molly: ja, vad är det med dessa osäkra personer, varför måste de låta det gå ut över andra?

Miss M: haha, jag kan också ge igen. :) Homer och fredag - självklart ett gott tecken! :)