måndag 5 oktober 2009

Band för båda könen!

Oktober = rosa bandet.
Bröstcancer finns på flera håll i min
familj och liksom för alla andra i samma
situation oroar jag mig enormt mycket
för de som drabbats, och självklart finns
även en liten oro för min egen del och de
kvinnor i min familj som inte drabbats.


Hur många har koll på det blå bandet?
Nu är det nog bättre marknadsfört men för
några år sedan när jag skrev till prostataförbundet
och frågade varför det inte fanns ett blått band
blev jag väldigt förvånad över svaret att det visst finns.

Jag har och har haft flera sorters cancer i min familj.
Fram för all forskning oavsett om det handlar om kvinnor,
män eller barn.
Finns det något band för barncancer förresten?

4 kommentarer:

Frida sa...

Jag vet inte om det finns nåt band, men barncancerfonden finns ju!

Omentjej sa...

Frida: ja såklart & tack och lov för det! :)

S sa...

Jag införskaffade mig det rosa förra veckan!

Omentjej sa...

S: jag har inte köpt något än... men jag ska =)