onsdag 7 oktober 2009

Konstig dag

Det har varit en bra dag idag, men också en tung dag.
Sov större delen av resan till Göteborg, ändå är jag trött
som en mört nu för jag sov så dåligt inatt. Har alltid svårt
att sova när jag ska upp så där illa tidigt.

Besöket i Göteborg gick bra, vi hann i princip allt vi skulle
trots mitt korta besök.

Men... jag vet inte om jag skrivit om det här förut, men min
kollegas mamma blev för ett tag sedan påkörd av tåget i
Boråstrakten. Jag har hela tiden trott att hon visserligen var
allvarligt skadad men hade goda chanser att komma igen.
Idag fick jag veta att hon fortf. ligger nedsövd och de har inget
hopp om henne. Stora inre skador, läckande blodkärl, dialys.
Det som gör mig extra bedrövad är att mamman var frisk,
hon hade säkert haft flera år kvar (hon är runt 80). Nu är hennes
sjuka pappa kvar, som mamman tog hand om. Och hennes yngre
bror som bor med sina föräldrar och var så glad för sin lilla mamma.
Hur blir det för dem nu då? Tänk hur ett ögonblicks verk kan
förändra livet för så många.

På vägen hem tittade jag på vårt vackra land, slumrade lite till
och kom halvvägs genom "P.S. I love you" som jag verkligen
rekommenderar. Vilken underbar bok! Blev tårögd och skrattade
högt för mig själv om vartannat.

Just nu har jag 3-4 böcker på gång samtidigt och jag anar att jag
inte är ensam... Hur många håller ni på med för tillfället?

4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Alldeles för många och kommer inte riktigt någon vart med någon av dem ;-) Tack för att du är så rar och fin =)

Omentjej sa...

Molly: ibland fastnar man i alla böcker... Tack själv fina du! :)

elisabet sa...

Usch vad hemskt, stackars henne och hennes familj.

Omentjej sa...

elisabet: ja det är verkligen fruktansvärt... :(

Men du, jag kikade snabbt in på din blogg & profil, jag tror vi har en hel del gemensamt! Vad kul!
Historia, etnologi & Storbritannien bland annat. Ska kolla in mer lite senare!