onsdag 4 november 2009

Dramatisk eftermiddag

Usch och fy, min svåger som aldrig är sjuk, eller
åtminstone aldrig beklagar sig om han skulle vara sjuk,
ringde syrran på jobbet idag och frågade om hon kunde
komma hem. Skynda dig bad han.
Fy vad oroliga vi blev. Hans chef hade ringt syrran och
sagt att de måste till akuten. Han bara låg och skakade
och höll på att tuppa av hela tiden.
Mot kvällen blev det lite bättre, men man hinner tänka
allt möjligt...

Jag har haft en hemsk huvudvärk sedan kl två, men
ibland funkar det ändå. Har haft trerätters föräldramiddag
och hundbesök, en stor liten stackare som växt för fort
så lederna har farit illa. Hon ska till Strömsholm imorgon
för titthålsoperation. Född i maj och redan fullvuxen (jämthund).

Idag jobbade jag mot Norge hela eftermiddagen och det är så kul!!
De tänker helt annorlunda och nytt, jag får fundera i andra banor
och inte minst förekommer det så många lustiga ord och namn.
Nu måste jag verkligen sova, men det var en jättemysig kväll.

Förrätt: getostsallad med ost från vår leverantör i Hälsingland
Middag: Tonfisk med glasnudlar, sparris och sweet chili sauce.
Efterrätt: Ost och kex

Godnatt!

Ps. Här har snöat till och från ända sedan lunch... =) Ds.

Inga kommentarer: