söndag 15 november 2009

Myshelg!

Åh!

Mord i maten var jättebra! Duktiga skådisar!
Däremot är jag inte imponerad av maten eller
servicen på Sundbyholm. Det var noll finess,
brödet var soggigt (som det kan bli när det är
upptinat på fel sätt), köttet torrt, inga grönsaker
och iskallt rödvin. Men bortsett från mat & dryck
var det en toppenkväll! Sundbyholms slott får
emellertid klara sig utan mig i framtiden. =)

Så var det Stockholm. Det blev ingen shopping för
vi tog ett sent tåg, men vi hann såklart med ett besök
i Hötorgshallen (så ok, liiite shopping av nötter o dyl.).
Därefter lunch på Lucky Garden där vi åt och drack
gott till finfina priser. Här kan man beställa in Dim Sum
i alla möjliga varianter och vi testade sex olika sorter.
Opretantiöst, massor av kinesiska gäster (bästa betyget
på en kinarestaurang), kinesisk och vietnamesisk mat.
Det blir fler besök framöver.

My Fair Lady var fantastiskt bra! Helen Sjöholms röst
ger mig alltid rysningar och vi var en väldigt entusiastisk
publik så det kändes nästan som att det skulle ha varit
sista föreställningen. Jag blir alltid rörd av alla applåder
så när första inropet kom hade jag svårt att hålla tillbaka
tårarna. Visst är jag fånig? ;)
Det här var toppklass, rekommenderas varmt!
Alla var supernöjda, på tåget satt vi i restaurangvagnen
och läste tidningar och småpratade hela vägen hem.
Mysigt! Idag har jag inte gjort mycket. Tog en skön
långpromenad i dimman. Annars lång sovmorgon, lång
frukost, film och slappande. Hoppas ni haft en bra dag!

2 kommentarer:

Miss M sa...

Men vad trist att Sundbyholm inte levde upp till förväntningarna =/

Älskar också Helen Sjöholm, det är något i hennesröst som får mig att rysa och bli tårögd, en mäktig känsla det där!

Kram

Omentjej sa...

Miss M: Ja, jag är bara glad att det inte var jag själv som betalade...
Hon har verkligen en röst som berör, helt makalös.
Kram min fina vän!