söndag 6 december 2009

Glad advent!


Med näsan fylld av dofter från pepparkaksbak
och utslagna hyacinter önskar jag er en fin och
mysig andra advent !

Alla töser i familjen samlades och bakade, det är
tradition att vi gör det tillsammans.

Igår slockande jag före midnatt och sov till 11 idag.
Det är inte klokt vad trött man kan bli och hur lite
man kan orka.

Nu ska jag iaf. laga kycklingsoppa.
Jag tänker göra en klar buljongsoppa med:
kyckling, majs, champinjoner, röd paprika, purjolök
samt nudlar. En bit knäckt ingefära ska få koka med
och sätta lite smak. Sedan blir det adventsfika...

Förhoppningsvis ska jag se säsongspremiären av
Project Runway, jag är obehagligt förtjust i sådana
tävlingssåpor. :)

Det är väldigt lugnt i bloggvärlden just nu, jag antar
att de flesta är sänkta av mörker och stress.
Ta hand om er, njut av kvällen nu!

4 kommentarer:

Frida sa...

jag är knäckt av mörkret. trött, trött, trött, hela tiden.

IngelaMollly sa...

Ja, det är verkligen dött i bloggvärlden och jag är också galet trött...fast jag hade garanterat blivit uppiggad av att spendera lite tid med dig och allt piffande och mysande som du tar dig för!=) Kram!

Miss M sa...

Vilken mysig liten tradition =)

KRAM

Omentjej sa...

Frida: Det hjälper ju inte ens att sova... :( Kram!

Molly: åh vad gullig du är!! Kram!

Miss M: KRAM! Så härligt att du är tillbaka!