söndag 20 december 2009

Turkey...

Jag har precis hjälpt till att förbereda en kalkon.
Mums, hel kalkon i ugn var länge sedan jag åt.
Fast den såg lite hjälplös och eländig ut när den
låg där i sin nakenhet... :(

Här är allt skinande vitt och imorse väcktes jag
av att en ko råmade. Lite senare ska vi ut och leta
gran att hugga. På egen mark såklart.

Kom att tänka på det där klippet när en ung känd tjej
tävlar mot en femteklassare och blir så förvånad över
att Turkey är ett land. Hon visste ju att man kan äta
det, men att det var ett land också...?! Hahahaha.
Kartbok borde vara årets julklapp over there.

3 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Mmm vad gott; drömmer fortfarande om kalkon till mat i stället för julbord på julafton. Ha det bäst Emma =)

Miss M sa...

Hade jag fått bestämma så hade det inte blivit ngn stackars gris på mitt julbord=(

Fast jag och Mr H firar jul själva på julafton och då ska vi fakstiskt ha kalkonmiddag med campagne =) så tekniskt sett har vi ingen julgris då ;)

Vi firar julafton på juldagen i år hemma hos oss med familjerna eftersom Henriks barn kommer då! men då blir det julaskinka

KRAM

Omentjej sa...

Molly: Det bästa är att det blir till lunch idag också. Supergott! ha det bäst du med! Kram!

Miss M: Nej, det är hemskt med grisarna. :( Åh vilken julafton, det låter ljuvligt! Julafton på juldagen funkar fint, det gjorde vi förra året när mamma hamnade på sjukhus på julafton... Hoppas ni får en riktigt underbar jul! KRAM!