onsdag 20 januari 2010

En lista då...

Jag kör en lista som jag inte vet var jag hittat.
Haka på om du vill!

1) Vad åt du till frukost?
- 2 skorpor & en clementin på jobbet för jag snoozade så länge…

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.


3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
- Paketavisering

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
- Grå

5) När var du arg senast?
- I måndags

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
- Oj… kanske ettan på gymnasiet för jag hade så himla kul då & vi hade sådan gemenskap. Men jag har nästan bara bra minnen från skolan så det är svårt att välja.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
- Skulle väl vara när min gympalärare på högstadiet gick på mig om att jag var ”bollrädd”. Jag blev inte precis mer sugen på bollsport efter det. Skolgympan ö.h.t. var inget favoritämne.

8) Yoga eller löpning?
- Yoga!

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
- Båda!

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
- Har en prenumeration på Damernas värld, gillar Kattis också...

11) Favoritkaraktär i deckare?
- TV: Morse, Barnaby, Frost. Bok: Thomas Lynley, (där är tv-rollen helt fel).

12) Teveprogram du aldrig missar?
- Morden i Midsomer, Grey’s anatomy

13) Vem är du avundsjuk på?
- Ingen person. Däremot kan jag bli avundsjuk på privilegier som vissa får.

14) Din bästa revansch?
- När ett ex som dumpade mig på ett uselt sätt dök upp på krogen med sin nya tjej och jag såg henne hångla med en annan kille. Det berättade jag för exet och avslutade med ett glatt ”Ha en trevlig kväll” och gick leende därifrån. Elakt, men det förtjänade han.
-samt förra årets ordentliga löneförhöjning!

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
- Min nuvarande är bäst, en toppenchef! Trevlig, rolig, öppen för idéer och mån om oss. Sämsta är inte direkt chef över mig, men det är en psykiskt labil person som absolut inte borde ha sin nuvarande position.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
-Ögon och hjärna är väl topp två,. Orm och krokdil nästa två kanske. Insekter av alla de slag. Orsak - jag kallar det inte mat.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
- Oj… det är många. Franco Zeffirelli skulle jag vilja prata med, om hans liv och hans filmer.

18) Kaffe eller te?
- Båda. På hotellfrukostar tar jag alltid både och.

19) Skostorlek?
- 38-39.

20) Hur ofta är du på IKEA?
- Varje gång är för ofta. Jag gillar prylarna men får rysning av labyrinten till butik. Varannan månad kanske?

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
- Nemas problemas. Ett hus på Stallhagen, Blåsbo eller Kyrkbacken. Om pengarna räcker…