lördag 9 januari 2010

Rustad för vintern!

Jädrar vad jag mår bra!!
Bihåleinflammationen är på något mirakulöst sätt
nästan borta! Jag har aldrig varit med om att det
gått över så fort! Kanske är tack vare kylan? ;)
I alla fall var det idag jag banne mig skulle ha mina
vinterkläder, nu fick det vara nog. Gick på stan,
provade urfula byxor på TeamSportia med noll
passform, allt annat kostade flera tusen. Med tungt
hjärta & noll inköp lämnade jag stan.
Mot Granngården! Kom dit 9 min innan stängning!
Köpte billiga, fula, fodrade stövlar (299) men de ska
jag lämna tillbaka...
därför att jag köpte även vanliga stövlar från Tretorn
med 70% rabatt (kostade 240 kr!!)
...och med varma jägarsockor funkar de perfekt
i väntan på att hitta ett par snygga Hunters som
Frida tipsade om.
Sen var vi på Outdoorexperten och där insåg jag att
jag måste höja min byxbudget. För 1095 inhandlades
dessa skalbyxor från Haglöfs. En rymlig storlek så att
jag får plats med flera lager under. Snygga, sköna,
vind- & vattentäta, precis vad jag ville ha. Dessutom
kommer jag ju ha dem år efter år. Jippi vad jag är glad!
Plockade även fram min gamla trotjänare, dunjackan från Esprit.
Sedan gick jag en liten promenad och nu är jag nyduschad,
varm, lycklig, frisk och har det alldeles alldeles underbart!

2 kommentarer:

Frida sa...

Härligt tjejen, man blir verkligen glad av riktiga, rejäla bra kläder!

Omentjej sa...

Frida: Jaa, så mycket roligare att gå ut!!