söndag 3 januari 2010

Vilket hundliv!

Jag är egentligen en kattmänniska, men eftersom jag
älskar djur så älskar jag såklart hundar också!
Under jul och nyår har jag umgåtts med fyra hundar
och två katter. Tillåt mig presentera:

Gamlingen i gården. Denna väluppfostrade bordercollie
har ca 10 år på nacken och älskar att kela.

Nästa tik är en jämthund och hon är otroligt lugn och
fin. Ovanligt liten för sin ras. Hon gillar inte när valpen
busar med henne, då går hon helst undan.

Så har vi då valpen som i stället är ovanligt stor
för sin ras! En bit över 60 cm i manken och bara
7 månader. Busfia och kelsugen. Jämthund hon med.
Dessa tre tikar bor ihop.

I ett annat hushåll finns denna gulliga taxtik.
Hon är riktigt go och faktiskt den enda hund jag
någonsin har lyft vad jag vet.
Den här familjen har två katter också. Denna var
med oss i soffan. Hon var hos mig mest hela tiden
(för jag kelade med henne konstant ;).

Ja, ni ser ju hur mysigt jag har haft det!

Inga kommentarer: