lördag 8 maj 2010

Färnamys och shopping

För ett år sedan (plus en vecka) var vi på möhippa
på Färna Herrgård. Idag gjorde vi systrar + systerdotter
återbesök. Först var vi på den fina butiken och jag
shoppade lite.

En fjäril som ska få vara kompis till min groda från i fjol.
Ett godnatthjärta till sovrummet och ett till hallen tror jag.

Den här tavlan med blåmesar och en talgoxe kunde
jag bara inte motstå. Målat glas. Ljuvlig.

Sen var det tebuffé och det var lika gott som sist.
Jag proppade i mig pinsamt mycket, men det var så
underbart att sitta där och mysa och äta utan någon
som helst stress. Vi hade inte bråttom någonstans.

Vädret var inte i närheten av så bra som ifjol.
Iskalla hårda vindar och lite regn, men det gjorde
absolut ingenting, då blev det bara ännu mysigare
att sitta med sin(a) tekopp(ar) och kakfat. =)

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vad bra att ni haft en mysig dag :-) Fågeltavlan skulle jag vilja ha på stugan!

Miss M sa...

Underbart ni verkar haft det! Igen! Det där lilla hjärtat har jag förresten gett min älskade guddotter >3
KRAM

Att ha det gott sa...

Vilken fin tavla

Petra sa...

Låter helt underbart med en tebufe och kära runt omkring sig.

Frida sa...

åh så härligt, jag vill också åka på herrgårdsweekend!

Omentjej sa...

Fru Venus: Ja visst är den fin!

Miss M: jag kunde inte motstå hjärtat! =) Mm, vi hade det verkligen ljuvligt. Kram!

Att ha det gott: Bedårande!

Petra: Ja det är oslagbart! :)

Frida: Ska vi inte åka dit vi brudar?! Det är så fint där, och så gott! Och avslappnat!

Frida sa...

jo, det gör vi!!

Omentjej sa...

Frida: när, när, när?