torsdag 20 maj 2010

Om idag, och igår

Det har åskat, men inte mycket.
Hoppas det laddar ur och regnar lagom till läggdags.
Det skulle behövas.

Men annars är det ju underbart! Sommar i flera dagar.
Ja, sommar, det är ju för tusan 20 grader ute fortfarande!

Vi tittade på huset i min gamla skog idag och det är inte
alldeles omöjligt att vi lägger ett bud eller två.
Tomten är inte så stor, men det är två kvarter till mina
föräldrars tomt så det känns ju inte som något jättestort
problem. Det fanns både klängrosor och pioner där, inte illa.
Och ett syrenträd vid knuten.

Efter en strulig kväll igår med fastlåst cykel och en D som
hade telefonen på ljudlös lyckades jag till slut få kontakt med
kollegorna som hade avdelningspub.
Jag fick komma in på villkor att jag drack minst en öl.
Oj oj, det var inte många kvar, men de hade roligt.
Jag satt med en stund, sedan cyklade vi hem i den ljumma
kvällen som doftade underbart av blommande hägg.

4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Bästa tide nu...synd bara att det ska vara så mycket innan sommaren. Håller tummarna för huset, är det på Gryta?

Anonym sa...

Slå till vet ja! Då lovar jag att komma och hälsa på när vi är i Västerås nästa gång:) /j

Librarybeth sa...

Låter som en bra kväll trots krångel. Cykla genom kvällen, ah, härligt. Och spännande med huset!!!

Omentjej sa...

Molly: Gryta it is! =) Ja men visst är det synd att man stressar sig igenom våren?!

J: Jippi! Ja det blir ju inte många steg emellan. :D

Librarybeth: Ja att cykla på kvällen är så underbart, det är så stilla.