söndag 16 maj 2010

Om min gamla kära skog

Ute blåser det någorlunda hårt och lite kallt.
Regnar litegrann också.

Jag passar på att jobba. Och blogga lite.

När jag var liten fanns en stor skog nära mitt hem.
Jag älskade att leka i den skogen och var i den så
gott som varje dag.

En dag kom stora maskiner och jämnade skogen
med marken. Jag var fruktansvärt arg och besviken
och bestämde mig för att aldrig ha något till övers
för det som skulle byggas där i skogens ställe.

Det var bara det att i stället för skogen blev det ett
nytt bostadsområde, och i ett av husen flyttade det
in en alla tiders fin familj med två döttrar.
Äldsta dottern började i min klass i ettan och blev
min bästa kompis.

På det viset fortsatte jag att vara i "min skog" nästan
varje dag, fast i ett hus i stället.

Och nu, en himla massa år senare, ska jag gå på visning
i ett av husen på det området. Så det hela kanske slutar
med att jag flyttar in i min älskade gamla skog. =)

Så kan det gå!

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Håll oss uppdaterade om huset! :-)

Miss M sa...

Blir alldeles varm i magen av din lilla historia <3
Håller tummarna! KRAM

Frida sa...

hi hi, spännande!

Omentjej sa...

Fru Venus: Will do!

Miss M: Cirkeln sluts om det blir så... KRAM!!

Frida: hihi, mm!! =)