fredag 11 juni 2010

En lista från Linda

Jag........
Är glad över: Att det är fredag och att vi ska på bröllop i helgen!

..besviken över: Att så få kom på mina visningar (av lägenheten).

Tänker på: Att det är synd om dagens studenter eftersom det är regn och kallt.

Irriterar mig på: Att tiden går långsamt idag.

Lyssnar på: Barbara Dennerlein & Sheryl Crow (tack Linda! ;)

Fantiserar om: Semestern: ligga i solen och läsa, simma i sjön, promenera, baka, plocka bär, dagsutflykter till fäbodar och örtagårdar, sovmornar, grillkvällar, långväga besök, kaffe på långbänken, plocka blommor och allt annat som hör sommaren till

Oroar mig för: Lägenhetsförsäljningarna…

Känner: Trötthet, stress, sorgsenhet, men också glädje, lycka och massor av kärlek

Hoppas: Att det blir fint väder imorgon! Och att jag vinner budgivningen på två tavlor.

Ser fram emot: Road trip till vackra Västergötland, träffa älskade släktingar & vänner, bröllop! och längre fram: Midsommar, Semester, Huset!

Är lättad över: Att vi städat färdigt när vi lämnar stan idag. Vi har städat varje dag i två veckor. Sen börjar det om igen efter helgen eftersom andra visningen är på onsdag.

Undrar: Hur jag ska få D att gå med på att skaffa marsvin eller helst katt…

Är tacksam över: Allt jag ser fram emot ovan, mina underbara vänner/familj/pojkvän, att jag har förmånen att kunna flytta till hus, mitt jobb… osv.

Vill: Sova lite, bara liiiite. Åter lära mig alla roliga gamla låtar som jag kunde förut och nu bara nästan kan (Blå Stetsonhatt, Norgevisan, ja det mesta av Hasse å Tage)
Systerdottern och jag ska sjunga i bilen ikväll. :)

Önskar: ....att ni får en riktigt skön helg!

3 kommentarer:

Linda sa...

I am flattered =)))
Om det har var Facebook skulle jag givetvis trycka "Like" och ge tummen upp!
Ha en uuuunderbar helg du med!!!
KRAM

Petra sa...

Jag hoppas att din helg blir fin också!

Omentjej sa...

Linda: :) KRAM!!

Petra: Den kan nog inte bli annat! Kram!