tisdag 17 augusti 2010

Flytten i bilder


Lådor till tak hemma hos D

Första lasset.

Jag hade fått post, första dagen! (En räkning, men i alla fall!)

Först såg det inte farligt ut...

sen blev det värre!

Vi hade fullt hus med delar av våra familjer, jättemysigt!
Fantastisk hjälp har vi fått också, tusen tack!
Och de grannar vi hunnit träffa verkar toppen.
När alla hade åkt (inkl. D) njöt jag av trädgården och
känslan av att bara kunna kliva utanför dörren och
faktiskt vara utomhus. Jag passade på att rensa den
stora rhododendron.
Tack och lov för släpet. Tack och lov för D som körde!
Sen är det ju så att det inte alltid blir som man tänkt sig.
Vi hade t.ex. inte tänkt oss att vår första middag i huset
skulle komma från donken, och vi hade verkligen inte
tänkt oss att vi skulle sova i hallen... men sängen gick
bara inte att få upp på övervåningen.
Men det var mysigt och vi lär aldrig glömma första natten
i vårt nya hem. Fast vi fick dra ner alla persienner i köket. :D
Idag blev det grillat! Vi hittade varken knivar, skärbrädor
eller saxar, men det gick ju bra ändå. Tomaterna fick vi av
svåger m. fästmö som odlar i växthus, ljuvligt! Och av
mor & far fick vi hemodlad potatis, lyx!
Åska har vi också haft, det känner jag fortfarande i huvudet
(eller så är det träningsvärken av alla lyft jag känner av ;).
Nu ska jag fota sängen för att lägga ut på blocket, vi var och
köpte nya sängbottnar + madrass idag så inatt ska vi sova i
sovrummet! Halvdag på jobbet idag, blir nog samma imorgon.

6 kommentarer:

Petra sa...

Åh vadni kämpar på. Jag hoppas att du kommer bjuda på lite mera bilder när det börjar bli klart.
Kram

S sa...

Myys!!! Lycka Till med ALLT!!

Pia Wester sa...

Härligt att äntligen få vara på plats!

Omentjej sa...

Petra: Risken finns att jag plågar er med onödigt många bilder... ;)
Kram!!

S: Tack, mys var rätta ordet! Det känns lite busigt med sitt egna hus. =)

Free Fashion Pia: Nu börjar en ny fas, helt klart!

Librarybeth sa...

Spännande! Och roligt att få börja med att sova i hallen :)

Omentjej sa...

Librarybeth: haha, ja, det kändes rätt symboliskt att sova precis nedanför trappan...