söndag 29 augusti 2010

Men nog har man det bra alltid

Håhå jaja, jag har det så bra!!

Lilla E sov över inatt så igår fick jag se 2 avsnitt av underbara
"Lånarna" (The Borrowers), om småfolk som lever på att låna
saker från människor (att jag är barnslig var väl inget nytt?).

Imorse låg vi och mornade oss länge, E läste tidningar och D
läste bok, jag låg och pussade på mina älsklingar. =)

Efter diverse ärenden (som att kolla att D:s lägenhet blev
ordentligt städad och få två stora gröna växter av syrran,
tusen tack!!) åkte vi hem & lagade mat.

Hel gös. Som vi skulle rensa. Det fixar jag lätt tänkte jag
men ville att vi skulle göra det ihop. Hm. Det märktes att
jag inte rensat fisk sen jag var liten. Gösen har väldigt
segt skinn kan jag meddela. Men inte lika äckliga inälvor
som jag trodde. (D fick göra det mesta, jag var för svag)

Det blev iaf. persiljefylld helgrillad gös, sparris, svampröra
och melonsallad. Potatisen glömde vi bort. Lika bra det. =)

Vi satt ute & åt, härliga tider. Jag klippte gräset med den
halvtaskiga handjagaren (gillar handjagare, men det är ju
bra om de klipper mer än hälften av stråna). Klippte ner
en sorgsen kaprifol också.

Ikväll ska D spela hockey, då ska jag se ett gammalt
Morden i Midsomer. Ni hör ju hur bra jag har det!!


Slänger in en bild på nyaste koftan också. Var med
syrran på stan, helt plötsligt hängde den grå koftan
& tittade på mig - det var ju liksom meningen att jag
skulle ha den. Eller hur?
(Jag hade faktiskt ingen höstkofta i den bra längden...)

5 kommentarer:

Linda sa...

Nu blev jag JÄÄÄÄÄTTE hungrig =)))

Camillas dagar sa...

Såklart du måste ha den koftan om den skrek på dig! Fin såg den ut i alla fall. Koftor kan man ju aldrig få för många av.
Själv jobbar jag i dag. Mindre glammigt...
Kram på dig!

Att ha det gott sa...

Den var fin
Det är snyggt med grått

Fliselin sa...

Jag som blivit besatt av koftor undrar var denna finig har sitt ursprung!

Omentjej sa...

Linda: haha, bra betyg alltså! :) KRAM!

Camilla: åh, jag har redig måndagsångest idag... Kram!

Att ha det gott: Ja, det är en underskattad färg tycker jag!

Fliselin: H&M, 299 pix!! Köp köp! :D