söndag 8 augusti 2010

Söndagsutflykt

Vi lämnade gurkstan och for till Hallstahammar.
Planen var att besöka Åsby kött & vilt, men de
hade stängt, så i stället blev det lunch och en vandring
runt Skantzenområdet. Tittade på grillar på vägen hem
men kom ut med en tomatplanta och en murgröna. =D

Ikväll skulle vi äta tyskt: surkål och nürnbergkorvar,
synd bara att jag inte hade koll på att kålen ska stå länge
på spisen... Det får bli pärastamp och stark senap i stället.

Igår såg jag "Farliga sinnen" med Michelle Pfeiffer som
lärare i en stökig klass. Hade glömt hur himla bra den är!
Sedan såg jag Kommissarie Morse, bästa kriminalaren!

Kamerabatteriet har laddat ur och retligt nog ligger laddaren
på jobbet, därav bildtorka på bloggen.

Njut nu av kvällen, det tänker jag göra! :)

3 kommentarer:

Librarybeth sa...

Jag njuter av att det är arbetsdag imorgon ;)

Camillas dagar sa...

Det är trevligt med utflykter! Vi gjorde ju en i går, så i dag har jag mest slappat inomhus, varvat med lite matlagning, strykning och suduko.
Tråkigt med din kamera där..
Kram!

Omentjej sa...

Librarybeth: haha, jaså du? ;) Det är väl iofs. inte så hemskt att vara tillbaka.

Camilla: låter alldeles lagom! Kram!