torsdag 26 augusti 2010

Utmaning från Molly

Jag hoppar på en utmaning från fina Molly!

1. Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?
Tänker ”Hoppas att det inte är dags att stiga upp”, sen sträcker jag på mig.

2. Vem skulle du ringa om du behövde hjälp att gömma ett lik?
Hoppsan. Det var inte en fråga jag någonsin tänkt att jag skulle

fundera på… men visst – jag antar att det handlar om vem man

litar så pass mycket på att man kan be om vilken hjälp som helst?

I så fall kan jag svara: hela min familj & alla min nära vänner.

Skulle det faktiskt handla om att gömma ett lik så är jag övertygad

om att de i stället skulle tala förstånd med mig.

Alltså: jag har många jag litar på.

3. Har du någonsin skickat ett kärleksbrev?
Inte snigelpost tyvärr, inte vad jag kan minnas i alla fall.

Men en hel massa kärleksmail har det blivit. Men tänk vad trevligt

det hade varit med en sån där bunt härliga brev med ett sidenband om…


4. Vad har du som bakgrund på din dator?
Standard, tyvärr. Eg. är jag en sån som alltid har personliga bilder.

Ska nog göra något åt det.


5. Brädspel?
Ja ja ja ja! Helst TP el. Rappakalja, men det finns ju så många roliga!


6. Om du var tvungen att välja: kapitalist eller kommunist?
Jag är liksom 100-åringen som försvann nästan totalt

ointresserad av politik.


7. Mest älskade ägodel?
Vet inte. De flesta. Min dator pga alla foton?


8. Mest lästa bok/bokserie?
Jag läste Lilla huset på prärien flera gånger som liten, redan

då älskade jag skildringarna av maten.

Det mesta av Astrid Lindgren (dock ej Pippi)

Gamla folksagor – Grimm mm.

Millan i magiska bergen!!

Dessutom ligger Trenter-deckarna bra till, de har jag läst mkt

(farliga, för jag blir så sugen på allt möjligt när jag läser dem).

Å så klart P.G. Wodehouse böcker om Jeeves & Wooster!!

M.fl. m.fl. Jag har ett antal favoriter.

2 kommentarer:

Petra sa...

Vilken rolig utmaning.

Omentjej sa...

Petra: Haka på!! =)