torsdag 23 september 2010

Jag har inte gjort nå't!

Igår skulle ev. svågern komma förbi.
Det ringde på dörren. Jag trasslade mig ur alla
datorsladdar och öppnade. Hej! sa jag i tron att
det var M. Kolsvart var det. M svarade inte så
som jag trott. Plötsligt urskiljer jag en mössa,
med ett märke på... - en polis! Hjälp!

Jag har inte gjort något olagligt vad jag vet, ändå
blev jag helt ställd och började fundera på vad jag
gjort för fel. Kan jag har gjort ngt dumt när jag
cyklade hem tänkte jag... eller...

Men det var inte mig det var ute efter.
Kiosken hade blivit rånad och de knackade dörr.
Stackars kioskägare!!

Spännande saker som kan hända en onsdag.

4 kommentarer:

Petra sa...

Så fort man ser en polis så hajar man till. Jag tror att jag skulel ha bajat på mig om en polis stod utanför min dörr.
Kram

Omentjej sa...

Petra: haha, ja snacka om oväntat! =) Kram!

Emma B sa...

Nej! Hur är det med Gabriel & co?? De som e så goa.

Omentjej sa...

Emma B: vi pratade med Gabriel dagen efter, och det verkade ok trots allt. Brorsan som blev rånad var skärrad, men de ger aldrig upp sa han. :)