torsdag 2 september 2010

O, vad en liten gumma kan gno...

och en liten gubbe med för den delen!

När vi hade kommit hem & ätit lyckades vi
kicka igång och har nu packat upp massor av
lådor. Fast hur det ser ut i min fina inbyggda
bokhylla just nu vill jag inte tala om... Hilfe.

Jag orkar inte ta tag i det idag, nu återstår
bara att fundera ut hur jag ska placera dem.

Kategori? Författare? Storlek? (Ja till viss del,
det får inte vara olika höjder huller om buller)
Färg? (det har jag haft, inte så tokigt :)

D föreslog att jag skulle ta ett glas rödvin någon
kväll och sätta mig där och fundera hur jag vill
ha det. Bra idé, det blir nog ett helgprojekt.

4 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Efter ett par glas rödvin brukar de bästa idéerna kläckas.
Lycka till. :)

Omentjej sa...

Camilla: Sant! Många världsproblem har lösts den vägen... ;) Men ikväll slocknar jag nog i soffan efter ett glas... Kram!

Librarybeth sa...

Så klokt!!!! Har försökt genomföra sortering efter färg men det blev kalla handen direkt av maken. Nu råder inget system alls, jag får väl nog av det på jobbet antar jag...;)

Omentjej sa...

Librarybeth: Haha, men färgsortering är ju så snyggt! Haha, ja det är som jag, jag är sämst i världen på att betala räkningar för det håller jag ju på med hela dagarna på jobbet.