onsdag 1 september 2010

Om musik

Jag har väldigt blandad musiksmak och dessutom
är jag periodare, jag kan haka upp mig på en viss
artist el. låt el. skiva & spela tills jag tröttnar.

Allra mest gillar jag klassisk musik & tradjazz.
Annat jag gillar är t.ex. Beatles, Kinks, Bowie,
Sade, Katie Melua, Depeche Mode, The Cure,
Coldplay, Duffy, Julee Cruise, Led Zeppelin,
Manu Chao, Eminem, Wyclef Jean & div. housemusik.

På jobbet vill jag gärna ha lite lugn musik så att
jag inte stör. En lista som funkar i alla lägen är
denna:

Longing for Lullabies - Kleerup, Titiyo
Song to the Siren - This Mortal Coil
Aisling Song - Christen Mooney
Supertransformación Ideologica - El Papo Vecino
Paper Planes - M.I.A.
Miserere - Allegri (körmusik)

Den kan man lyssna på här.

(Update: Det slår mig nu att jag aldrig lyssnar på hela
låt nr 4, kan man inte kapa låtar på mitten i spotify?)

3 kommentarer:

elisabet sa...

Jag lyssnar också mycket på klassiskt och även en del jazz.

Sara sa...

ah - äntligen någon som liksom jag gillar Manu Chao :)

Omentjej sa...

elisabet: jag glömde nämna all fantastisk nutida svensk jazz! =)

hedgehog-sara: ÅH detsamma, man blir ju så glad av hans musik!! =)