torsdag 16 september 2010

Snurre sprätt

...är jag idag, alldeles yrslig och fumlig.

Ansökte äntligen om nytt pass (varit passlös sen mars)
och nytt ID-kort. Damen fick fota om mig för jag kunde
inte titta rakt, ögonen for bara runt i skallen.
"Hamnde du i drömmarna värld nu" sa hon. Haha.

Le fick man inte heller, fatta vad svårt jag hade att hålla
mig för skratt. Titta rakt + inte le = mkt komplicerat.

Priopunkt på inköpslistan: flanellpyjamas.
Nu när vi bor i hus ska vi ha svalt och skönt inne,
men det är ju onödigt att frysa på nätterna. :D

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

och mina ögon går bara i kors. nu ska jag dra i mig en kopp kaffe får se om det kan pigga upp. på tal om hus och värme; kom ihåg! en frysen villaägare är en lycklig villaägare (färre antal kr till uppvärmning....) ;)

Omentjej sa...

Librarybeth: Eller hur! Vi smidde alla möjliga planer på lunchen - ha getter & kor inne, eldkorg i vardagsrummet osv... Om vi fortsätter i samma takt som hittills blir det 5000 kWh på ett år. ;)