torsdag 30 september 2010

Underbara lediga dag!

Åh vad jag är glad att jag tog ledigt!
Jag var inte vid medvetande när Daniel åkte till
hocken vid 6- 1/2 7, men jag kravlade mig upp halv nio.

Sen satte jag igång med att packa upp lite lådor och
dammsuga osv.

Mamma, pappa och syster var här på lunch, så mysigt!!
Därefter skulle jag köpa ljung & prydnadskål, men det
fanns ingen vit ljung och jag vill ha både vit och rosa.

Porslinsskåpet hämtade vi igår. Jag tror det är från
1940-talet, men det är så fräscht inuti att det ser ut
att vara helt nytt.

Finservisen jag fick när jag fyllde år.

Från Rörstrand.

Och Carl som jag började samla på en gång men inte
hann få komplett innan de slutade tillverka den, buhu.
Som om jag inte hade det härligt nog så är det dessutom
det vackraste vädret på länge länge, overkligt vackert!
Me so vely vely happy!

5 kommentarer:

Frida sa...

låter som en suverän dag. har du kollat Tradera efter Carl-servisen?

Camillas dagar sa...

Oh, den där serien skåp (men ett annat skåp) och matbord med stolar hade jag i mitt förra liv. Gillade det. :)

Librarybeth sa...

Den där sortens dagar är bra härliga :) Och ett så vackert skåp!!! Jättefint till ditt vackra porslin. Skåpet; auktionsfynd/arvegods/annat?

Petra sa...

Vilken dag du har haft. Så fina bilder.
Kram

Omentjej sa...

Frida: ja men utan större lycka, men så googlade jag efter din kommentar och hittade en sida som säljer alla delar helt nya - de måste ha köpt restlager. JIPPI!

Camilla: Ja det är fint! Det får inte bli för krusidulligt men skåpet klarar sig precis. ;)

Librarybeth: Auktionsfynd! Och det sväljer massor så jag är helnöjd!

Petra: Vissa dagar är allt bara toppen! :) Kram!