tisdag 12 oktober 2010

Filmrutan, omgång 4

Oj oj, det var länge sedan jag uppdaterade!
Omgång 4 valde jag på udda årtionden & D på jämna.

"M" (1931)
Spännande om en barnamördare.

"Sergeant York" (1941)
Sann historia om en amerikansk krigshjälte.


"Dial M for Murder" (1954)
Hitchcock i fin form.

"Woman in the Dunes" (1964)
En entomolog på semester blir kidnappad och
måste hjälpa en kvinna att skyffla sand.

"Äppelkriget" (1971)
Underbara HasseåTage!!

"Gandhi" (1982)
Storslaget om Gandhi, från början.

"Total Recall" (1990)
Jag har nästan sett den två gånger förut men missat slutet.

"Hero" (2002)
Vackert, vackert & många slagsmål.

"How to train your dragon" (2010)
Denna ska vi se ikväll.

6 kommentarer:

Petra sa...

Filmen M verkar i min smak. Ryser med förtjusning.

Kram

Alexandra sa...

Å äppelkriget!

Camillas dagar sa...

Hero är den enda jag sett här. Jag är lite för rastlös för att titta på film, däremot kan jag läsa i timtal.
Kram!

IngelaMollly sa...

Hur var den? Kram!

Pia Wester sa...

Draktränaren är underbar! Jag som är urless på barnfilm blev helt kär :-)

Omentjej sa...

Petra: Ja se den!

Alexandra: Eller hur, så underbar! Läste på IMDB att en massa amerikaner sett den på 70-talet (i USA) och så gärna vill få tag på den men det finns inte ngn bra utgåva med text - skandal!

Camilla: Jag har märkt att jag också har svårt att koncentrera mig fullt ut nu för tiden, däremot kan jag också läsa hur mkt som helst.

Molly: Underbar!

Free Fashion Pia: Instämmer!! =)