torsdag 11 november 2010

Dag 1 - presentation av mig själv

Som så många andra hoppar jag på bloggprojektet 30 dagar.
Då kör vi!

Om Emma, 33 år, västeråsare.

Jag är yngst av tre systrar, var yngst i hela släkten innan nästa
generation började dyka upp, och det har nog präglat mig. Jag är
en riktig lillasyster.

Busig och glad är jag men också grinig och allvarsam. Jag kan bli
fruktansvärt arg och ett trappsteg hos mor & far låter fortfarande
”boing” när man kliver på det.
Jag stampade ofta i trappan och smällde igen min dörr som liten.
Mitt grundläge är nog ändå den där busiga ungen som älskar att retas.

Jag har lätt att känna mig hemma om jag trivs men jag har tre
”äkta” hem: mitt eget hus, mamma och pappas hus, samt stugan i
Hälsingland.

Saker jag älskar är bl.a. familj, vänner, resor, vår stuga, mat &
dryck och trädgård och böcker och filmer och slott, historia och
kyrkor och museer och att skratta. HasseåTage. Katter, ja djur i
största allmänhet (kryp & larver not so much). Plocka bär och
svamp och promenera i vackra omgivningar.

Jag tycker däremot inte om: missunnsamhet, hänsynslöshet,
maskar, sjukdomar, ren elakhet, blodpudding, kycklingskinn,
den hemska människan på P4 morgon, snö i skorna, städning, folk
som inte gör rent på toa efter sig, teknikprat i fikarummet,
att köra bil. Och en massa andra saker.

Det är inte så lätt att presentera sig själv så kort att
folk står ut med att läsa, kanske har jag redan gått över
gränsen. Men det får räcka för tillfället. Vill ni veta mer
så går det bra att fråga. :)

4 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Så kul att få veta lite mer om dig

Omentjej sa...

Att ha det gott: Vad roligt att du tycker så. =) Kram!

Librarybeth sa...

Spännande att få veta mer om dig, du är lika gammal som min lillasyster!

Omentjej sa...

Librarybeth: Åh, då kanske du är som någon av mina systrar? Vore kul. Kram!