tisdag 21 december 2010

Spettekaka & julklappsverkstad

Jobbade halva dagen igår och halva dagen idag,
sen fick jag spydiga kommentarer om en sak som
inte blivit klar så då gav jag mig själva den på att
det inte ska finnas ngt att anmärka på imorgon bitti
så då jobbade jag en halv dag till, fast på kvällen.
Men nu så har tjejen semester, banne mig!!

Alla julklappar är fixade, de flesta inslagna och de
sista anländer imorgon.

Ärenden på stan gick helt smärtfritt (knappt några köer)
och jag hittade spettekaka, mums!! Ska äta lite till innan
jag går och lägger mig, bebben är hungrig. ;)

Träffade för övrigt en bedårande liten bebis idag,
jisses så söt han är! Ett par kollegor som har två
barn som är som dockor båda två. Å hå hå.

Puh... Imorgon åker vi norrut. Kvar på listan:
Steka köttbullar
Träffa en V.I.P. (berättar mer imorgon)
Slå in det sista
Klä granen hos mor & far(? ;)
Packa
Pusta...

Jag är fantastiskt duktig på att stressa upp mig själv,
nu ska jag bara koppla av!!

Nu vänder det förresten! Årets kortaste dag bjöd på
-20 och sol. Nu blir det ljusare igen!!

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Ja inte stressa nu med den lille i magen som känner allt. Min barnmorskas ord ekar ständigt i mitt huvud "vaaad är viktigt?"...

Omentjej sa...

Alex: Ja jag fattar inte att jag inte kan skärpa mig!! Fy på mig, det där ska jag tänka på, vad som är viktigt. Jag tänker på vad jag får och inte får stoppa i mig och såna saker, men jag har nog fortfarande inte riktigt fattat att det faktiskt är en liten människa därinne som jag måste sätta i första rummet. Hm. Tack för en bra tankeställare!
Kram!

IngelaMollly sa...

Suck, kollegor med giftiga tungor är vidrigt;-/ Skönt att du fick fokusera på söt bebis =)

Omentjej sa...

Molly: verkligen! Kram!