måndag 28 mars 2011

Pysselsöndag

Prisfesten på möbelvaruhuset fortsätter och
igår var det 30% rabatt på alla bokhyllor.

En låg vit Billy, med dörrar, till köket.
Perfekt, för vi kan inte ha för högt och djupt.

En till Billy ek till biblioteket så att jag
kan packa upp de sista av mina bokkartonger.

Och en Smådal som hamnade i bebisrummet.
Vi hade denna som alternativ till köket (man kan
komplettera med dörrar) men det blir för högt.
Daniel fick bära allt och sedan hjälptes vi åt att skruva.

Till min stora förtrytelse var det visst ingen bra
aktivitet, fy tusan vad jag fick ont i ryggen!
Denna vecka blir det tre nya vändor till varuhuset... :D

9 kommentarer:

Petra sa...

Bra shoppat!
Kram

Anonym sa...

oj, ni ska shoppa mycket då förstår jag :)

Camillas dagar sa...

Oj, så mycket IKEA-shopping. :)
Perfekt med rea. Lite tråkigt att skruva ihop det sedan tycker jag, men det är smällar man får ta. ;)
Vita barnrumshyllan gillade jag skarpt.
Kram!

Omentjej sa...

Petra: Tack! Kram!

killmamman: Haha, ja mycket blir det...

Camilla: Barnhyllan är även min favorit, synd att den var för hög för köket, men det blir jättegulligt i barnrummet.
Skruva är ingen höjdare, men om man gör det till en pysselkväll med lite musik kan det vara ganska mysigt. Kram!

S sa...

Huh?! Har dom rea där? Det var det värsta!

Omentjej sa...

S: Bara i gurkstan, de flyttar till nytt varuhus snart och passar på att rea ut en kategori varje dag. Hur bra som helst!

S sa...

Fy så lyxigt!

Librarybeth sa...

Oj! Värsta bokhylleracet! Finemang!!! Älskade att boa och ha mig när jag väntade mina kids.... ack ja those were the days..

Omentjej sa...

Beth: Ja det är jättemysigt! Jag funderade faktiskt på om vi boar eller om vi skulle köpt allt ändå. Jag tror det är en kombo, vi skulle def. ha handlat ändå, men inte alls lika mycket tror jag. :)