torsdag 24 mars 2011

Torsdagsfunderingar

Drygt en vecka kvar bara innan jag ska börja jobba igen. Det känns
som en utmaning och jag ska villigt erkänna att jag inte har ett
dugg lust och fasar lite för att komma tillbaka, jag har inte varit så
bortkopplad från jobbet på flera år och det var nog välbehövligt.

Fördelen är att när jag kommer tillbaka är det ljust på morgonen, ljust när det är dags att gå hem, jag har lämnat över mina ord. arbetsuppgifter och det är bara drygt 2 månader kvar att jobba innan mammaledigheten. Jag vill bara tänka på bebisen nu, inte siffror och kronor och tabeller och en massa strunt.

Vilken mina första år-bok ska jag välja att skriva i? (jag har tre), hur ska vi möblera bebisrummet?, hur ska jag sy vidare på tavlan?, vilka planscher ska jag beställa?,
vad orättvist livet är att jag inte kan ha mina efterlängtade klänningar i sommar som jag inbillat mig (jag hade glömt att det är opraktiskt när man ska amma...), osv. Sådana viktiga tankar upptar det mesta av min tid just nu.

Inga kommentarer: