tisdag 22 mars 2011

Zombiedrömmar...


Vi har börjat titta på serien "The walking dead"
vars hittills största behållning är att huvudrollen
spelas av hunken i en gammal favoritserie:
"Livet kan börja" från 1996 (den var så bra!!).

Hur som helst drömde jag såklart om zombies imorse.
Övergivna hus som jag & den lilla flickan jag var med
skulle undersöka sen såg vi zombies och sprang.
Nere på ett fält upptäckte vi ett ett gäng zombies
stod på en balkong och kastade gråvita klumpar
med zombislem på oss, och jag blev träffad!!
Vi skyndade oss till en magisk man och för att
komma dit måste vi passera hus med elaka
munkar klädda i svarta kåpor.

Sen växlade drömmen snabbt till att jag skulle simma
i en av alla bassänger i en zombiefri värld men jag
hittade ingenstans att göra av min handduk och
till slut var den genomblöt...

Det är nog rätt så bra med knasiga drömmar ibland,
de skingrar tankarna på ett effektivt sätt.

5 kommentarer:

Petra sa...

Brukar också drömma konstiga saker efter filmer som sätter spår
Ha en fin dag.

Omentjej sa...

Petra: Haha, ja det är skönt när man vet vad de konstiga drömmarna kommer ifrån! Ha en fin dag du med!

Alexandra sa...

Å! Den är ju så bra!

Anna sa...

Visst är Walking Dead bra! Vi är helt fast ja och sambon ;) Söndagar som alltid vart så tråkiga är nu mycket roligare med Solsidan och WD :)

Omentjej sa...

Alex: Vi har bara sett två avsnitt men jag ser fram emot fortsättningen!

Anna: Haha, ja bra tv kan verkligen förhöja en tråkig dag! :)